Zakład Wodociągów i Kanalizacji
Na podstawie przyjętego Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków zostały opisane czynności które można załatwić w ZWiK:
1. Przyłącze do sieci wodociągowej:
- - Zlecenie wykonania przyłącza do sieci wodociągowej.
- - Dokumentacja techniczna planowanego przyłącza.
- - Zawarcie umowy na wykonanie przyłącza.
2. Umowa na dostarczenie wody i odbiór ścieków:
- - Dokument stwierdzający prawo do nieruchomości.
- - Ustalenie przez ŻZK Sp. z o.o. sprawności technicznej istniejącego przyłącza.
- - Zawarcie umowy na dostarczenie wody i odbiór ścieków.
3. Zgłoszenie awarii:
Awarię wodno-kanalizacyjną zgłaszamy osobiście w Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji (ul. Wyzwolenia 66, 09-300 Żuromin), lub telefonicznie (23 657 25 61) od poniedziałku do piątku od godziny 7:00-15:00, oraz na numer dyżurny (535261451)
4. Odcięcia wody:
- - Zakład Wodociągów i Kanalizacji odcina wodę jeżeli przyłącze wodociągowe było wykonane nie zgodnie z przepisami prawa, stwierdzono nielegalny pobór wody, lub odbiorca nie uiścił opłat za dwa pełne okresy obrachunkowe.
- - Zakład informuje Państwowego Inspektora Sanitarnego, oraz Burmistrza Gminy i Miasta Żuromin o planowanym odcięciu.
5. Rozwiązanie umowy:
Rozwiązanie umowy następuje zgodnie z przepisami zawartymi w Regulaminie dostarczania wody i odprowadzania ścieków tj.:
- - Wypowiedzenie z zachowaniem 3 miesięcznego terminu wypowiedzenia,
- - Umowa może być również rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym za porozumieniem stron.
Zakład Usług Komunalnych
1. Zawieranie umów (dot. nieczystości płynnych oraz stałych):
- - Podanie o zawiązanie umowy wraz z odpowiednimi dokumentami zawierającymi dane kontrahenta, adres NIP, REGON
- - Przygotowanie umowy i zatwierdzenie przez zarząd spółki
2. Rozwiązywanie umów:
Podanie o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron lub z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.
3. Zgłaszanie odbioru nieczystości płynnych:
- - Przyjmowanie zlecenia odbioru nieczystości płynnych (zgłaszane telefonicznie 23 657 27 60, bądź osobiście w biurze) siedziby ŻZK Sp. z o.o.
- - Wykonanie usługi przez uprawnionego kierowcę
- - Płatność za wykonaną usługę na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT
4. Zgłaszanie wynajmu sprzętu samochodowego:
- - Przyjmowanie zlecenia wynajmu sprzętu samochodowego tj. koparki Case - WX145, Case – 488 lub samochodu ciężarowego Star 200 (zgłaszane telefonicznie na numer telefonu: 23 657 27 60 bądź osobiście w biurze) siedziby ŻZK Sp. z o.o.
- - Wykonanie usługi przez uprawnionego kierowcę bądź operatora
- - Płatność za wykonaną usługę wg cennika na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
1. Podpisanie umowy na najem lokalu.
- Decyzja Urzędu Gminy i Miasta Żuromin dot. przydziału lokalu.
- Złożenie deklaracji o ilości osób zamieszkujących wynajmowany lokal w celu ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Złożenie deklaracji o wysokości zaliczki na wodę ciepłą, zimną i kanalizację.
- Podpisanie umowy najmu lokalu.
- Wydanie książeczki do opłat.
2. Podpisanie umowy z właścicielem lokalu o zarządzanie
- Przedstawienie dokumentu stwierdzający prawo własności nieruchomości (np. Umowa sprzedaży w formie Aktu Notarialnego).
- Złożenie deklaracji o ilości osób zamieszkujących wynajmowany lokal w celu ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Złożenie deklaracji o wysokości zaliczki na wodę ciepłą, zimną i kanalizację.
- Podpisanie umowy o zarządzanie nieruchomością.
- Wydanie książeczki opłat.
3. Zaświadczenie o niezaleganiu w opłatach za zamieszkiwany lokal:
- - Złożenie podania o wydanie zaświadczenia w biurze Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej ul. Szpitalna 125 Żuromin.
- - Wysłanie zaświadczenia przez ŻZK Sp. z o.o.
4. Zgłoszenie awarii:
Awarię wodno-kanalizacyjną, elektryczną lub centralnego ogrzewania zgłaszamy osobiście (w siedzibie ŻZK Sp. z o.o. przy ulicy Szpitalnej 125 Żuromin) lub telefonicznie pod numerami telefonów:
- - siedziba ŻZK Sp. z o.o.: tel/fax 23 657 27 60, 657 29 57
- - Wioleta Klimek – 730 729 244 – Kierownik Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej
Numery telefonów są również dostępne na tablicach ogłoszeniowych umieszczonych na klatkach schodowych w budynkach.
Awarie części wspólnych w budynku takie jak piony kanalizacyjne, centralnego ogrzewania wody ciepłej i zimnej do liczników, instalacji elektrycznej naprawiane są w ciągu 12 godzin od momentu zgłoszenia.
Zakład Energetyki Cieplnej
1. Przyłączenie do sieci ciepłowniczej
- - Wniosek o przyłączenie do sieci:
Zapytanie (wniosek) o możliwości przyłączenia konkretnego obiektu do sieci ciepłowniczej ŻZK Sp. z o.o. można przesłać pocztą lub dostarczyć osobiście do siedziby Spółki (ul. Szpitalna 125, 09-300 Żuromin). W zapytaniu (wniosku) należy określić kubaturę, przeznaczenie obiektu, przewidywaną zamówioną moc cieplną oraz określić sposób dalszego kontaktu. Złożenie wniosku o przyłączenie rozpoczyna procedurę przyłączenia zgłaszanego obiektu do ciepła systemowego. Po otrzymaniu zapytania przeprowadzana jest analiza technicznych możliwości przyłączenia obiektu do ciepła systemowego. W przypadku pozytywnej oceny technicznych możliwości przyłączenia do ciepła systemowego, zainteresowana osoba otrzymuje odpowiedź oraz informacje o wymaganych załącznikach.
Formalny proces przyłączenia rozpoczyna się od wyrażenia zgody na inwestycję i po dołączeniu kompletu dokumentów tj.:- - Dokument określający tytuł prawny wnioskującego do korzystania z obiektu (określający prawo własności).
- - Plan zabudowy lub szkic sytuacyjny z lokalizacją podłączanego obiektu .
- - Wypis z rejestru gruntów (w razie potrzeby, na żądanie ŻZK Sp. z o.o.).
- - Dokument określający tytuł prawny wnioskującego do korzystania z obiektu (określający prawo własności).
- - Dokument określający tytuł prawny wnioskującego do korzystania z obiektu (określający prawo własności).
- Uzgodnienie projektu umowy o przyłączenie do sieci ciepłowniczej i warunków technicznych. Po zaakceptowaniu warunków przyłączenia, ŻZK Sp. z o.o. przedstawia wnioskującemu uzgodnioną wersję przyłączenia do sieci ciepłowniczej" (określającej wzajemne prawa i obowiązki stron w trakcie realizacji prac związanych z przyłączeniem obiektu do ciepła systemowego) oraz przekazuje "Warunki techniczne przyłączenia" (niezbędne wymagania do opracowania dokumentacji projektowej przyłącza, węzła i wymagania do dostosowania instalacji odbiorczej zainteresowanego do odbioru ciepła sieciowego), po czym następuje podpisanie Umowy przedwstępnej.
Na zawarcie Umowy o przyłączenie ma również wpływ dostępność terenów pod budowę przyłącza. Zgody właścicieli terenów, przez które planowane jest przyłączenie, zawiera ŻZK Sp. z o.o. w formie Porozumienia o udostępnienie terenu. W przypadku braku zgody, jak również braku alternatywnej możliwości podłączenia, ŻZK Sp. z o.o. ma prawo odstąpić od zawarcia Umowy o przyłączenie.
2. Umowa sprzedaży ciepła
Po podpisaniu "Umowy przedwstępnej " i wykonaniu inwestycji należy zgłosić się do Zakładu Energetyki Cieplnej (09-300 Żuromin, ul. Wyzwolenia 35/37) w celu podpisania "Umowy na dostawę ciepła".
3. Zgłoszenie awarii
Awarię w dostawie ciepła na odcinku od ciepłomierza w budynku do kotłowni zgłaszamy osobiście w Zakładzie Energetyki Cieplnej (ul. Wyzwolenia 35/37, 09-300 Żuromin), lub telefonicznie pod numerem: 23 657 26 42 od poniedziałku do piątku od godziny 7:00-15:00.
4. Rozwiązanie umowy
Rozwiązanie umowy następuje zgodnie z zapisami w umowie na dostawę ciepła tj. :
- Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron za trzymiesięcznym wypowiedzeniem, dokonanym w formie pisemnej.
- W przypadku powzięcia przez Dostawcę wiadomości o utracie przez odbiorcę tytułu prawnego do obiektu, do którego dostarczane jest ciepło, Dostawca uprawniony będzie do rozwiązania niniejszej umowy bez wypowiedzenia.
5. Wstrzymanie dostarczania ciepła:
Zakład Energetyki Cieplnej wstrzymuje dostarczanie ciepła w przypadku pobierania ciepła bez zawarcia umowy sprzedaży ciepła.
Wstrzymanie dostarczania ciepła może nastąpić w przypadku gdy odbiorca:
- Zalega z zapłatą należności za dostarczone ciepło co najmniej za 30 dni.
- Samodzielnie dokonał przyłącza do sieci ciepłowniczej dostawcy.
- Utracił tytuł prawny do nieruchomości, do którego dostarczane jest ciepło.
- Dokonał zmian w instalacji cieplnej zniekształcający wynik pomiarów, lub utrzymuje nieruchomość w sposób zagrażający prawidłowemu funkcjonowaniu sieci ciepłowniczej.